Mieszkańcy stolicy Powiśla oraz całego regionu z optymizmem mogą patrzyć postęp pracy przy budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Prace wykonywane były nawet zimą. Najwięcej wykonano wtedy robót melioracyjnych. Tu zaawansowanie prac wynosi ponad 63 procent.
Dużym wyzwaniem jest teraz budowa obiektów mostowych.Na najdłuższym na obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, 116 metrowym wiadukcie nad linią kolejową Tarnów-Szczucin, prowadzone są prace przy budowie szalunku i zbrojeniu ustroju nośnego. - Montowane są też łożyska na czterech podporach. Betonowany jest ustrój nośny : ściany, płyta pomostowa i skrzydła przepustu na rowie melioracyjnym z przejściem dla małych i średnich zwierząt. Wykonywane są także prace ziemne przy wykopach i nasypach oraz melioracyjne i elektryczne - informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej od początku towarzyszą spore problemy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad umowę z pierwszym wykonawcą obwodnicy podpisała pod koniec lata 2016 r. Na wiosnę 2017 roku na peryferiach miasta pojawił się ciężki sprzęt i prace ruszyły. Szybkie początkowo tempo, nagle zaczęło jednak spadać. Z placu budowy ubywało sprzętu oraz pracowników. Wreszcie pod koniec lata ub. r. wszystko zamarło.
Interwencje GDDKiA u wykonawcy na nic się zdały. Okazało się, że firma Vistal boryka się problemami finansowymi. Inwestor postanowił w końcu zerwać umowę.
Pod koniec 2017 r. GDDKiA rozpisała przetarg na dokończenie budowy obwodnicy. Drogowcy wyliczyli wtedy, że przed wstrzymaniem robót zaawansowanie prac wynosiło zaledwie 11 procent.
Na rozstrzygnięcie przetargu trzeba było czekać aż do kwietnia. Wtedy GDDKiA ogłosiła, iż wybrano ofertę konsorcjum firm Banimex i Azi-bud Sp z Będzina i Duna Aszfalt z Węgier. 10 lipca ub. r. podpisano umowę z wykonawcą.
Gotowa obwodnica i oddania zgodnie z umową ma być w kwietniu 2020 r. Koszt inwestycji wynosi ponad 102 mln zł. Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej będzie przebiegała po zachodniej części miasta. Będzie miała blisko 7 kilometrów długości. Rozpocznie się na pograniczu z Gruszowem Małym i przebiegać będzie wzdłuż granicy z gminą Olesno, a zakończy się za stacją paliw przed Żelazówką.
ZOBACZ KONIECZNIE
FLESZ: Uwaga kierowcy! Są kolejne nowe znaki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?