Trzy nowe perony są wyższe, co umożliwia podróżnym wygodne wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Są nowe wiaty i ławki. Czytelna informacja pasażerska ułatwia podróże. Bezpieczeństwo po zmroku zapewnia nowe, energooszczędne oświetlenie. Wszystkie obiekty dostosowane zostały do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na antypoślizgowych nawierzchniach peronów zamontowane zostały ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych oraz niedowidzących.
Wygodny i bezpieczny dostęp do peronów zapewnia nowo wybudowane, liczące ponad 130 metrów długości, przejście podziemne. Tunel wyposażony został w schody oraz windy. Z myślą o osobach łączących podróże dwoma, ekologicznymi środkami transportu, zamontowano stojaki na rowery. Na stacji wymieniona została także część torów oraz sieci trakcyjnej. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym odbywa się z nowej nastawni.
W ramach inwestycji, w województwie małopolskim – poza stacją Oświęcim – przebudowane zostały także stacje Brzeszcze Jawiszowice, Chrzanów i Chełmek, a także przystanki kolejowe Jawiszowice Jaźnik, Brzeszcze, Gorzów Chrzanowski oraz Chrzanów Śródmieście. Wszystkie obiekty zapewnią podróżnym lepszy dostęp do kolei w regionie.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?